Skuteczna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej przekonać do usługi czy artykułu aniżeli przekonując ewentualnego klienta, że to, co oferujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Pokazać mu to naturalnie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

agencja 360agencja reklamowa 360

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to typ reklamy, w której nadawca nie tylko przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale również zezwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego typu reklamy są miarodajną nowością, dlatego, że wcześniej nie do końca wolno było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Współcześnie reklamą interaktywną równie prawidłowo można nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma prawo głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja innymi słowy możliwość decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór najlepszych kampanii interaktywnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego typu reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama popularnych deserów, w której chodziło o to, żeby odbiorca w stanie samodzielnie opracować swój prywatny smak deseru, scalając poszczególne jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni perfekcyjną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu oraz umieszczeniu telefonu na gazecie, wolno było ujrzeć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była wydajna musi nie wyłącznie kojarzyć mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, aby kontrahent, jaki już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, który odpowiednio mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem poprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest na ogół ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na witrynę czy banner, ale cały ciąg narzędzi, jakie umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on trafny technicznie i bezproblemowy.